Diskusija „Skaitymo duobės: kaip paauglius sudominti knygomis?“ (įrašas)

2019 m. vasario 25 d.
2015 m. tyrimo „Lietuvių skaitymo įpročiai“ duomenimis 20 proc. 11–17 metų amžiaus paauglių neskaito knygų. Tėvai, mokytojai ir bibliotekininkai dažnai skundžiasi, kad paauglius be galo sunku sudominti knygomis, o vienintelis jų tikslas atėjus į biblioteką – pasiimti privalomąją literatūrą.

Diskusijos metu, kuri vyko vasario 21 d. Vilniaus knygų mugėje, aptarta, kokia šiuo metu paauglių skaitybos situacija pasaulyje ir Lietuvoje, kas, anot pačių paauglių, skatina juos skaityti. Kalbėtasi ir apie tai, kokią įtaką paauglių skaitybai turi mokykla, mokytojai, privalomosios literatūros sąrašai ir kaip turėtų atrodyti literatūros pamoka, kuri paskatintų paauglius perskaityti vieną ar kitą knygą. Taip pat atidžiau pažvelgta į vienos skaitytojos istoriją – kaip tinkamu laiku atrasta knyga gali paauglį atvesti į knygų pasaulį, paversti jį aktyviai skaitančios, knygų pasauliu besidominčios visuomenės dalimi.

Diskusijos akimirka. Nuotr. Vygaudo Juozaičio
Diskusijos akimirka. Nuotr. Vygaudo Juozaičio

Diskusijoje dalyvavo paauglių rašytoja Ilona Ežerinytė, paauglių knygų klubo ir tinklaraščio apie knygas įkūrėja Greta Barkauskytė, Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos vaikų ir paauglių literatūros specialistė Eglė Baliutavičiūtė, renginį moderavo Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos Vaikų ir jaunimo literatūros departamento Tyrimų ir sklaidos skyriaus vadovė Inga Mitunevičiūtė.

Ši diskusija yra renginių ciklo „Pokalbiai apie vaikų literatūrą“ dalis. Visi projekto renginiai filmuojami, o įrašai transliuojami Nacionalinės bibliotekos „Youtube“ kanalu.

Diskusijos akimirka. Nuotr. Vygaudo Juozaičio
Diskusijos akimirka. Nuotr. Vygaudo Juozaičio

Renginį organizavo Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kartu su Tarptautinės vaikų ir jaunimo literatūros asociacijos (IBBY) Lietuvos skyriumi.  Projektą remia Lietuvos kultūros taryba.

Diskusijos įrašą rasite čia:

 

 

 

 

Mūsų partneriai ir rėmėjai